Kvinnekamp i 1980

80 oslo tam 1 80 oslo tam 2 80 Oslo tam 3Først må jeg få lov å si at besøket på disse sidene er meget lavt. Jeg ble først gledelig overrasket da både volleyballforbundet, Ivar Bakken og Trond Hovland omtalte denne siden på sine nettsteder, første dagen hadde jeg rekordbesøk: 1.191 treff!
Nå er besøkstallet under 100 hver dag, ofte bare halvparten. Kanskje synes ikke volleyballfolk at gamle bilder er noe interessant. Det er endel arbeid forbundet med det, så spørsmålet er hvor lenge jeg fortsetter dette.
Dagens bilder er fra en kamp i Sognshallen mellom Tambarskjelvar og KSI. Kjenner dere igjen noen?

6 thoughts on “Kvinnekamp i 1980

  1. Ihvertfall søstrene Aase (Gunvor og Ingrid). Tambar var vel et av de yngste lagene noen gang?!
    Bildene dine er som god vin Raymond – de blir bare bedre og bedre! 🙂

  2. Jeg mener også at jeg gjenkjenner Randi Standal hos Tambarskjelvar og Liv Karin Huseby og Anne-Britt Skaas hos KSI. Og er det Ingrid Gundersen i blokk?

  3. Dette er (ganske sikkert) Oslo VBK og ikke KSI – før Oslo VBK ble til Koll. Liv Karin Huseby er lett gjenkjennelig på bilde 1 og 3. Tror at spilleren bak til høyre i alle tre bildene er Camilla Jannicke Nilsen. Hun på huk ved siden av Liv Karin på bilde 1 KAN være Britt Farstad (men kanskje Anne Britt Skaar er korrekt). Jeg tror ikke blokkspilleren er Inger (ikke Ingrid) Gundersen – hun spilte vel ikke for Oslo VBK(?) Ikke i stand til å si hvem det er. På Tambar ganske riktig søstrene Aase og Randi Standal (bak, nr. 2).

    • Jeg går etter årstallene på mine negativalbum, men de kan godt være feil. Jeg sjekket jubileumsboka for å se hvilket oslolag som var i toppserien. Men 1980 kan det ikke være, for da deltok ikke Tambar i toppen. Da blir det nok 1983 eller 1984. Det er synd ikke jentene selv “er på banen”!

  4. Da er spørsmaålet: er dette virkelig 1980? Verken Tambarskjelvar eller Oslo VBK spilte i den øverste divisjonen det året. Og Jon har rett, det kan ikke være Inger Gundersen, hun spilte for BSI på den tiden. Den jeg trodde var Anne-Britt Skaar er hun med drakt nr. 7 bak til høyre på det første bildet. Ellers lurte jeg også på om Brit Farstad var med, men hun var vel ikke midtspiller?

Leave a Reply

