Innlegg fra Jim Nerdal i dag (23.okt.)

Jim Nerdal says:
October 23, 2014 at 12:41 | Edit
Jeg ryddet i kjelleren i dag – pensjonist som jeg er. Det ble rimelig nostalgisk – det ene nummeret av Volleyballnytt etter det andre dukket opp. Det eldste fra 1971 – da redaksjonens adresse var 8010 Røstlandet. Og å måtte jeg få tak i Raymonds telefonnummer og ringe ham.

Raymond – jeg husker da jeg fikk ære av å utnevne deg til æresmedlem i NVBF at jeg sa om deg at “intet hjerte har noensinne banket varmere for norsk volleyball”. Og det står fortsatt ved lag!

Denne siden – som jeg er inne på for første gang er noe av det viktigste vi har i norsk volleyball. Jeg bruker å si at ” den der ikke kjenner og respekterer historien vil ikke evne å styre i dag, eller å planlegge for fremtiden”.

Dersom NVBF evner å bruke det materiale som Raymond presenterer som element i sin planlegging for fremtiden, så kan NVBF igjen bli en faktor som det tas hensyn til når fremtidens idrett skal prege fremtidens samfunn.

Og i kveld skal jeg på volleyballtrening. Min sønn Jonas – med masse eliteserieerfaring er hovedtrener for et guttelag av 10 – 11 åringer. Ivrig spiller er mitt barnebarn Ørjan på 10 – og farfar er hjelpetrener. Å være tre generasjoner i hallen samlet om volleyballspillet – det er stort og jeg føler meg priviligert. En god venn av meg fra Serbia – Momo Milosevic – med en sønn som var opplegger slik som han i sine unge år – pleide å si om oss to at vi var “the privileged one” som fikk våre sønner til å elske den idretten vi selv hadde drevet. O hvor priviligert går det an å bli hvis Ørjan velger å satse på volleyball fremfor andre idretter.

Men – takk Raymond for at du tar vare på historien vår som fundament for fremtidig utvikling av den idretten vi elsker.

Jim Nerdal

One thought on “Innlegg fra Jim Nerdal i dag (23.okt.)

Leave a Reply

