Stavanger 2014

Siden vi er inne i en mørk tid her i landet tenkte jeg å lyse opp med noen fargebilder igjen. Fra vår nyere historie. Om noen av dere skulle være interessert i fotografering, kan jeg også gi bakgrunnen for disse bildene. Da det i 2012 ble klart at det ikke skulle arrangeres en FIVB-turnering i Stavanger, solgte jeg alt mitt fine utstyr som jeg hadde brukt i flere sesonger i Stavanger og Kristiansand. Mitt Olympus E-5, med hovedobjektivet for sandvolleyball, 50-200mm (100-400) og de andre objektivene ble veldig tungt å bære rundt om jeg for eksempel bare skulle rusle en tur i byen. Derfor skaffet jeg meg lettere utstyr, nemlig Fuji speilløst. Dette er absolutt ikke bra om du skal satse på sportsfotografering, jeg ville tross det se hva jeg kunne få til likevel, og dro i sommer til Stavanger for “å teste” dette. Det er resultatene av det jeg viser her. Og rett meg om noen av navnene er blitt feil.

Husk at det er mye som avgjør hvor gode bildene skal bli, ikke minst værforholdene. De var ikke alltid best mens jeg fotograferte. I det hele tatt var det mye som gjorde at jeg ikke ble til finalene, det skal jeg fortelle om i en seinere post.
Men her altså et lite utvalg bilder tatt med Fuji X-T1 og 55-200mm.

Leave a Reply

